FOTO DO MALTA

Ao trocar a bicicleta de trabalho por uma câmera fotográfica, o alagoano Augusto Malta (1864-1957) descobre sua vocação. E se torna, nomeado por Francisco Pereira Passos, o primeiro fotógrafo da Prefeitura do Distrito Federal. Autor de numerosa iconografia, ele é, indubitavelmente, para usar termo adotado por Gilberto Freyre, um dos maiores fotos sociólogos do Brasil. (FCampos)


A Presença da Suécia no Brasil

Pavilhão da Suécia na Exposição de 1922


No ano de 1822, o Brasil deixava de ser colônia de Portugal e proclamava a República. No dia 7 de setembro de 1922, o presidente Epitácio Pessoa, em meio a um festival de comemorações ao centenário da Independência, inaugurou, oficialmente, a Exposição Internacional do Rio de Janeiro, que visava atrair libras e dólares para o Brasil. Prédios monumentais, para abrigar stands de 14 países e de todos os estados brasileiros, foram construídos em duas áreas contíguas, que se estenderam do Palácio Monroe ao Mercado da Praça XV e que abrigaram as mostras dos principais produtos brasileiros. Nesta noite, após o "Te Deum Laudamus" celebrada na catedral Metropolitana, todos os Palácios da Exposição e os navios ancorados no porto iluminaram a mostra num imenso clarão de esplendor e beleza. Pelos alto-falantes da exposição foi transmitida, diretamente do Teatro Municipal, a ópera"O Guarani" de Carlos Gomes. Portentosa obra de arte, a exposição de 22 enfeitou a capital por 7 meses, até 23 de março de 1923. Foram os seguintes países, que participaram desta exposição: Argentina, América do Norte, Bélgica, Dinamarca, França, Inglaterra, Itália, México, Japão, Noruega, Suécia e Tcheco-Eslováquia. (BOD)


The Presence of Sweden in Brazil
Pavilion of Sweden in the Exposition of 1922

In the year of 1822, Brazil left of being colony of Portugal and proclaimed the Republic. In day 7 of September of 1922, president Epitácio Pessoa, in way to a festival of commemorations to the centenarian of Independence, inaugurated, officially, the International Exposition of Rio De Janeiro, that she aimed at to attract pounds and dollar for Brazil. Monumental building, to shelter stands of 14 countries and all the Brazilian states, had been constructed in two contiguous areas, that if had extended of the Monroe Palace to the Market of Square (Praça XV) and that they had sheltered the samples of the main Brazilian products. In this night, after the “Te Deum Laudamus” celebrated in the cathedral Metropolitan, all the Palaces of the Exposition and the ships anchored in the port had illuminated the sample in an immense flash of magnificence and beauty. By the loudspeakers of the exposition it was transmitted, directly of the Municipal Theater, opera “O Guarani” from Carlos Gomes. Portentous work of art, the exposition of 22 decorated the capital for 7 months, up to 23 of March of 1923. They had been the following countries, that had participated of this exposition: Argentina, North America, Belgium, Denmark, France, England, Italy, Mexico, Japan, Norway, Sweden and Czechoslovakia.

PHOTO OF THE MALTA

When changing the bicycle of work for a camera, the alagoano Augusto Malta (1864-1957) discovers its vocation. And if becomes, nominated for Francisco Pereira Passos, the first photographer of the City hall of the Federal District. Author of numerous iconography, it is, indubitably , to use term adopted for Gilberto Freyre, one of the biggest photos sociologists of Brazil. (FCampos)


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